petak, 2. ožujka 2012.

SARIN KLJUČ – TATIANA DE ROSNAY


Nedavno sam pročitala knjigu Sarin ključ. Ne znam zašto, ali kad sam prvi put čula za nju nešto me privuklo i jednostavno sam si ju morala kupiti. Nisam požalila, a sada ću vam otkriti i zašto.
Slična tematika pojavljuje se i u nekim drugim koje sam pročitala, posebice u knjizi Kradljivica knjiga pa mi je to jedna od najdražih tema (iako zvuči grubo jer se radi o 2. svjetskom ratu i ljudima koji su propatili u tom dijelu svoga života). Ovdje se, konkretno radi o  maloj djevojčici Sari, čija je životna priča povezana sa životom junakinje koja nam priču prepričava, a to je novinarka Julija.



Čitajući knjigu sama sam pokušala otkriti na koji način su te dvije priče povezane, no nisam pogodila, što mi je, u biti, bilo i drago jer mi je to nekakav dokaz da knjiga i njezin kraj nisu predvidivi.

 
Ovo je jedna, zaista napeta, tužna i osjetljiva priča.
Izmjenjuju se događaji iz prošlosti i sadašnjosti, život male Sare i odrasle Julije. Sarina priča je izrazito potresna, još više time što je ispričana kroz sjećanja desetogodišnje djevojčice i uz to uvelike podsjeća na dobro nam znani Dnevnik Anne Frank.






Ta tematika Židova i njihovog stradavanja od strane Nijemaca prikazana je vrlo potresno i dirljivo i jednostavno nikoga ne može ostaviti ravnodušnim. Negdje sam pročitala da su za autoricu mnogi mislila da je ona ta novinarka Julija, no autorica je to negirala, objasnivši da je priča izmišljena. Istraživanja o Vél d'Hivu i spoznaja što se dogodilo s brojnom židovskom djecom jednostano su je navela da napiše potresnu priču poput ove.
No, osim te dirljive i potresne tematike, tu je i sestrinska ljubav, koju ni ratno stanje ne može zaustaviti, te nešto manje zanimljiva ljubav, ljubav između zadrtog muškarca (Bertranda) i žene (Julije), koja istražuje jedan od najstrašnijih i najmračnijih dana u povijesti Francuske.


 
Detalje vam neću otkrivati jer vam ne želim pokvariti užitak čitanja. Samo ću reći da mi je to, definitivno jedna od najdražih knjiga ikada pročitanih, tjera te na razmišljanje te na istraživanje o stvarima o kojima, možda dosada i nisi znao puno.
Nadam se da će vam biti zanimljiva barem približno kao i meni!

Ovaj dirljivi roman doživio je veliki svjetski uspjeh, objavljen je u četrdeset zemalja i prodan u više od tri milijuna primjeraka. Prema romanu snimljen je i istoimeni film.


Uživajte u prekrasnom danu!

K. 

Nema komentara:

Objavi komentar